בדיקת תוכן משוכפל באתר

בדיקת תוכן משוכפל באתר מדוע זה כל כך חשוב

תחום קידום אתרים בגוגל הוא תחום רחב היקף. מכיוון שכולם רוצים להופיע במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, כל אתר של עסק או חברה יפנה אל מקדם אתרים מקצועי כדי להצליח לעקוף את המתחרים שקיימים ברשת.

רוצה לקבל הצעה?

כל מה שצריך זה למלא את הטופס המצורף ונחזור אליך בהקדם!

אפשר גם להתקשר: 052-9095448

למרות שגוגל הם המחליטים הבלעדיים על דירוג האתרים במנוע החיפוש, הם לא יצאו מעולם בהצהרה רשמית בנוגע לאופן קידום איכותי ומצליח לכל אתר. לכן רוב פעולות הקידום של מקדמי אתרים מתבצע על פי ידע, מקצועיות וגם ניסוי וטעיה במקרים בהם צצים להם עדכונים חדשים מבית גוגל.

אחד מהמקרים בהם מקדמי אתרים לא מקלים ראש כלל בתחום קידום האתר בגוגל, הוא הנושא של תוכן משוכפל באתר.

מהו תוכן משוכפל

תוכן משוכפל הוא למעשה קטע טקסט קצר או ארוך שקיים ביותר מאתר או דף אינטרנט אחד ברשת. לא סתם נאמר על התוכן שהוא המלך, הוא גם מעניק ערך רב עבור הגולשים שמחפשים מידע ברשת וגם מוכרח להיות בלעדי לאתר אחד בלבד.

מכיוון שגוגל דואגת קודם כל לגולשים שלה ולחוויית הגלישה שלהם, הם שמים דגש מיוחד על התוכן המופיע במנוע החיפוש. כך שאם גוגל מזהה תוכן משוכפל שקיים ביותר מאתר או אפילו דף אינטרנט אחד – היא עלולה להעניש את אותו אתר ולהוריד אותו בדירוגי האתר של מנוע החיפוש שלה.

תוכן כפול שמופיע באתרים חיצוניים

יכול להיות שיש בבעלותכם אתר וותיק ואיכותי כבר שנים רבות, עם תוכן בלעדי ומושקע שאתם מקפידים עליו במיוחד. אך למעשה ישנו אתר אחר, אולי מתחרה, שמטעמי חסכנות או עצלנות לא טורח לייצר תוכן בלעדי שלו ומעדיף להעתיק את התוכן מהאתר שלכם.

במקרה כזה מדובר בהפרת זכויות יוצרים, כך שאותו אתר שלקח מכם את התוכן שלכם יכול לעמוד בפני תביעה רצינית. אך מבחינת גוגל זה לא משנה מי האתר המקורי שהתוכן שייך לו, הוא עלול להעניש את שני האתרים ולפגוע בדירוג המיקומים שלהם.

> וודאי יעניין אתכם לקרוא גם את המדריך לשיווק בפייסבוק

תוכן כפול שמופיע בתוך האתר

מקרה נוסף שיכול לקרות עם תוכן כפול, הוא שבאתר הפרטי שלכם קיים תוכן שחוזר על עצמו בכמה דפים שונים באתר. זה יכול להיות פסקה קצרה, או אפילו כמה משפטים שחוזרים על עצמם באופן קבוע כי זה יותר אטרקטיבי עבור הגולשים באתר – אך גם במקרה הזה, גוגל יכול להעניש אתכם ולפגוע בדירוג של האתר.

במקרים כלו של תוכן כפול שמופיע באתר שלכם, ניתן לתת הנחייה לגוגל לא לסרוק את אותם דפי אתר שקיים בהם תוכן כפול באמצעות פקודת קנוניקל. זוהי פקודה שמסמנת לגוגל מהו התוכן המקורי ומהו המשוכפל, גם שגוגל לא תאנדקס את השכפול ותעניש אותנו.

איך בודקים אם קיים תוכן משוכפל

כדי להימנע ממצב של תוכן משוכפל שנלקח מאתרכם, וגם לבדוק האם בטעות קיים אצלכם באתר תוכן משוכפל שעלול לפגוע בכם ובמאמצי קידום האתרים האורגני – מומלץ לבצע בדיקת תוכן משוכפל באתר באמצעות כמה כלים.

דרך אחת היא להעתיק קטע טקסט קצר שקיים באתר, רצוי קטע טקסט שמופיע במיקומים בולטים כמו דף הבית או קטגוריות ראשיות, ולהעתיק אותו לשורת החיפוש של גוגל. אם קיים קטע משוכפל איפשהו, תוכלו לקבל מגוגל תוצאות חיפוש עם התוכן הכפול והאתר או הדומיין בו הוא מופיע.

דרך נוספת לזיהוי תוכן כפול היא באמצעות שימוש בכלי Copyscape. כלי זה סורק את האתר שלכם ואת התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל, ומציג לכם את כל המקומות בהם מופיע התוכן המשוכפל.

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *